Bizim hanede matematik bir serüven gibi. Ne zaman nereden çıkacağı belli olmayan...
Bu hafta mandalina haftası. Kendileri her tür matematik deneyimi için araç kılındı. Sayıldı, toplandı, yeni yeni kavradığımız çıkarma için alet edildi.
Bütün mandalina soyulup top halindeyken, birkaç dilim afiyetle yendikten sonra boşluğu göstererek 'bil bakalım anne kaç eksik' oyunu oynandı bolca. Buradan kesirlere harika bir geçiş yapılabilir, kayıtlara düşüldü mesela.
Dizi dizi dizildikten sonra mandalina taneleri,
'Anne, bak şimdi burda kaç mandalina var, 6. 3 artı 3 altı. 2 artı 2 artı 2 de altı!!!'
'Hmm evet gerçekten de.'
şeklinde, gruplama ve çarpma mantığına giriş yapıldı mesela.
Ancak elde olan yetmedi anlaşılan ki şöyle bir aydınlanma yaşadı 6yaşEfendi:
'Anne peki 100 daha 3 kaç eder'
'Kaç eder?'
'103!!!!'
Gözler kısıldı, hin bir gülümseme hali var. Anlaşılan bir 'aha' anı daha geliyor:
'Peki anne o zaman, 100, 3 daha ve 1 eksik kaç eder?'
'Hmm'
'102!!!'
'(İçses) Ama biz daha onlukları öğrenmemiştik 100 nerden çıktı?!'
İlk çoklu işlemin şokunu atlatamadan bunu oyun ettik kendimize, devam etmek istedi oğlum.
Sor dedi bana sor hadi hadi.
100, 10 daha 1 eksik
100, 3 daha 3 daha
100, 5 daha 2 eksik
....
Mandalina matematiği işte böyle oluyor efendim, literatüre geçsin.
Çocuklar toplama çıkarma için filanca yaşı beklemeli, ayrıca şu sırayla şu şu işlemleri öğrenmeden zinhar öğrenemez diyenler için eklensin, alternatif eğitim etiketi, yazının sonuna...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder