7 Ocak 2016 Perşembe

Eğitim Zorunlu Olsun, Okul Değil!



Çocuklarımız ve diğer tüm çocuklar için mümkün olan en iyi eğitimi sunabilmek adına, mevcut yöntemlerin ve seçeneklerin yetersizliğini görerek alternatif bir eğitim arayışı içerisine giren;
*
Dünyada ve Türkiye’de filizlenmeye başlayan eğitimin bireyselleştirilmesi, çevrenin öğrenmeyi tetikleyici hale getirilmesi ve öğretici kimliğinden rehber kimliğine yönelen bir eğitimci anlayışını benimseyen akımları araştıran, okuyan, kıyaslayan ve kendi değerler imbiğinden geçiren;
*
Çocuk eğitiminde birincil sorumlu ve rehber olarak ebeveyni gören, hangi değerler çerveçesinde nasıl bir eğitim anlayışı ile çocuğunu yetiştirmek istiyorsa her ebeveynin bunda özgür olması gereğine inanan;
*
Bu hak çerçevesinde okulsuz eğitim (veya açıktan öğrenim) metodunu benimseyen, okulsuz eğitim felsefesini kendi hayat görüşüne yakın ve uygulanabilir bulan, 
*
Okulsuz Eğitim metodunun dünyadaki uygulamalarını takip eden, araştıran, türkçeye çeviren ve meraklısı ile paylaşmak isteyen,
*
Halihazırda 5. sınıf ve üzerinde yasal olan Okulsuz Eğitim (Açıktan eğitim) metodunun Türkiye’de ilkokul seviyesinde de uygulanabilir hale getirilmesi için gerekli fikirsel, sosyal ve kamuoyu zemininin oluşmasında rol almak isteyen,
*
Eğitimin okul sıralarıyla mukayyet olmadığı, oyun ve ders saati olarak ikiye bölünmesi gerekmediği ve hatta bunun bir ilkokul çocuğuna öğrenmeyi öğretmede tehlikeli bir yaklaşım olduğunu düşünen,
*
Okulsuz Eğitim’de ebeveynin öğretmen değil, rehber; evlerin sınıf değil öğrenmeyi kışkırtıcı özgür ve esnek ortamlar olması gereğine inanan,
*
tüm aileler için, 
Evde Eğitim yasallaşsın!
*
Açıktan Eğitim yaşı 14'ten kademeli olarak 10'a ve 6'ya kadar indirilsin!
Eğitim'de yol kat etmiş diğer ülkelerde olduğu şekliyle,
Dileyen aileler okulda, 
dileyen yıl sonu sınavlarına girerek açıktan eğitim seçeneklerini kullanabilsin!
*

Eğitim Zorunlu Olsun, Okul Değil!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder