Kanada'dan bir Araştırma..
Araştırmacı Sandra Martin sonuçları bir televizyon programında aktarıyor.
Özet çevirisini yaptım, dikkatinize sunuyorum:
Öncelikle araştırma evde eğitim gören iki farklı grubun sonuçlarını ele alıyor. Bunlardan ilki evokullu (homeschooled) çocuklar. Yani belli bir müfredat takip edilerek evde eğitim gören çocuk grubu.
İkinci grup ise okulsuz (unschooled) çocuklar. Yani bir müfredata bağlı kalmadan, merak ve ilgisine göre daha serbest bir eğitim alan çocuk grubu.
-Araştırmaya katılan 25 evokullu (homeschooled) anaokulu-5.sınıf çocuğun, aynı yaş ve cinsiyetteki devlet okullu akranlarına kıyasla ölçümlerde 6-7 alanda daha başarılı çıktığı görülmüş. İşin ilginci bazıları devlet okullu akranlarından 5 sınıf daha öndeymiş!
-Devlet okullu çocukların ailelerinin geliri evokullu çocuklardan çok daha yüksek (hem baba hem anne çalıştığı için) buna dikkat çekti araştırmacı. Mali olarak daha iyi olmalarına rağmen sonuç böyle diyor.
-Araştırmaya katılan 12 okulsuz (unschooled) çocuk da aynı şekilde devlet okullu akranlarından daha başarılı çıkmış. Sadece radical unschool (yani hiç ama hiç yapılandırılmayıp tamamen çocuğa bırakılan, yapılandırılmış eğitime karşı olan) ailelerde birkaç çocuk devlet okullu çocukların biraz altında puanlar almışlar.
-'Devlet okullarındaki çocuklar okuma yazmayı erken öğrendiği için iyi okuyucular olmasını beklemeniz gerekir. Fakat yapılan araştırmada gördük ki hiç de böyle değil. Evde eğitim görmüş çocuklar çok çeşitli alanlarda çok daha iyi birer okuyucular…' diyor araştırmacı.
-Araştırmaya göre sosyalleşme konusunda bir fark var mı?
Evokullu çocukların günleri sanki daha uzun gibiydi, diyor araştırmacı hanım.
'Daha çok zamanları var. Çok çeşitli gruplarla sosyalleşiyorlar.'
Programa konuk olan ve altı çocuğuna okulsuz eğitim veren kendisi bir devlet okulunda öğretmenlik yapan anne ise şöyle cevap verdi:
'Aslında evde eğitim veren aileler, çocuklar için daha fazla alan açıp, geziler kamplar yapıyorlar. Bunun için sosyalleşmelerine bu yönde de bakmak gerekiyor. Ayrıca bu organizasyonlarda karışık yaş gruplarıyla görüşüyorlar. Ve daha fazla yetişkinle beraber oluyorlar bunun önemli olduğunu düşünüyorum.'
-Okulsuz eğitim annesinin şöyle bir notu da var: 'Çocuklarımın arkadaşlarının çoğu okullu çocuklar.
Ve eve gelen okullu çocukların genel izlenimi, okulda çok fazla zaman kaybettikleri yönünde...
Ayrıca, bazı Kanada eyaletlerinde unschool ve homeschool tipi eğitim uygulamak isteyen ailelere baskı varmış. İdare tarafından bunu tercih etmemelerine yönelik. Bu da insanları kayıt dışına itiyor.
Araştırmada okulsuz çocukların sayıca daha az olmasının sebebi de bu. bu tip araştırmalara katılmak istemiyorlarmış.
Evde eğitim gören çocuklarla ilgili çok sayıda araştırma var. Dikkatimi çektikçe okuyup not alıyorum. Blog üzerinden ara ara paylaşmaya devam etmek niyetindeyim.
Belki bu şekilde evde okutulup ziyan olan çocuk paranoyamızdan bir nebze sıyrılabiliriz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder